dr. B. (Bart) Voorn
- Functie
- Lead AI for Retail Lab
- Werkt bij
- Ahold Delhaize
Tijdens het uitvoeren van zijn promotieonderzoek bij Ahold Delhaize raakte Bart geïntrigeerd door het gebruik van data om menselijk gedrag te onderzoeken, wat resulteerde in het opzetten van een datascience team met een filosoof, gedrags- en datawetenschappers. Recent heeft hij bij Ahold Delhaize de oprichting van het AI for Retail (AIR) Lab geïnitieerd, dat onderzoek doet en oplossingen genereert op het gebied van kunstmatige intelligentie in retail. Bart leidt het AIRLab. In samenwerking met universiteiten bouwt Ahold Delhaize in het AIRLab op verschillende locaties niet alleen aan kennis en verantwoorde algoritmiek, maar ook aan de ontwikkeling van talent.
Sessie
Titel
Nederland koploper in AI #hoedan
Een belangrijke pijler van AIRLab is de verantwoorde ontwikkeling van technologie. Waarom? Ik denk dat dit onze toekomstige “license to operate” zal zijn. We bouwen al meer dan 130 jaar aan vertrouwen van onze klanten, leveranciers en medewerkers in onze merken. Ik denk dat technologie, mits goed gebruikt, die vertrouwensband verder kan versterken
Presentatie
Titel
AIRLab, het recept van een retailer voor de toekomst
Abstract presentatie
In deze sessie worden achtergrond en de eerste bevindingen van het ICAI-AIRLab met de deelnemers besproken worden met daarbij de vraag, “hoe krijgen we meer van dit soort privaat-publieke labs in Nederland?”